Nieuws
woensdag 28 november 2018
Opvallend is het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië. Voor de akkerbouwers (9,3% Wallonië, 7,6% Vlaanderen) en rundveehouders (9,9% Wallonië, 7,4% Vlaanderen) geldt dat de percentages in Wallonië hoger liggen dan in Vlaanderen. Bij de loonwerkers is dit juist precies omgekeerd (7,4% Wallonië, 10,0% Vlaanderen).
Facebook met afstand het meest populair
Met bijna 82% en 88% is Facebook in zowel Vlaanderen als Wallonië het meest gebruikte online platform om het bedrijf te promoten. Slechts een klein percentage kiest voor andere kanalen zoals Twitter of YouTube.
Socialmedia-gebruik van Belgische agrariërs
Uit de BelgiëScanner van AgriDirect blijkt dat ongeveer 10% van de benaderde agrariërs gebruik maakt van sociale media om het bedrijf en/of producten te promoten.
Tijdens deze telefonische inventarisatie zijn Belgische agrariërs telefonisch benaderd met vragen over hun agrarische activiteiten, toekomst- en investeringsplannen.Een representatieve steekproef van ruim 900 Vlaamse en Waalse akkerbouwers, loonwerkers en rundveehouders heeft vragen beantwoord over de inzet van sociale media ten behoeve van hun bedrijf.
Opvallend is het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië. Voor de akkerbouwers (9,3% Wallonië, 7,6% Vlaanderen) en rundveehouders (9,9% Wallonië, 7,4% Vlaanderen) geldt dat de percentages in Wallonië hoger liggen dan in Vlaanderen. Bij de loonwerkers is dit juist precies omgekeerd (7,4% Wallonië, 10,0% Vlaanderen).
Facebook met afstand het meest populair
Met bijna 82% en 88% is Facebook in zowel Vlaanderen als Wallonië het meest gebruikte online platform om het bedrijf te promoten. Slechts een klein percentage kiest voor andere kanalen zoals Twitter of YouTube.