Nieuws

donderdag 10 januari 2019

Nieuwe Oogst weer het vakblad met het hoogste bereik in de agrarische sector

Dit blijkt uit het agrarisch communicatieonderzoek 2019 dat door AgriDirect middels een online enquête is uitgevoerd.

Ruim 800 agrarische ondernemers uit land- en tuinbouwsectoren hebben de vragenlijst ingevuld waarmee een representatieve analyse van het leesgedrag van Nederlandse agrariërs mogelijk is geworden. Alle gegevens zijn bovendien herwogen naar de daadwerkelijke populatieverhoudingen in de markt.

Nieuwe Oogst heeft wederom grootste bereik
Net als in het onderzoek uit 2016 is Nieuwe Oogst het vakblad met het grootste bereik in de agrarische sector (57,2%). Nieuwe Oogst wordt bovendien door meer dan een kwart van de agrarische ondernemers beschouwd als het belangrijkste vakblad.

Op enige afstand wordt Nieuwe Oogst gevolgd door Boerderij Magazine (38%), Veeteelt (35%) en het blad Melkvee (25,6%). Boerderij wordt door 1 op de 5 bedrijven als belangrijkste vakblad beschouwd.



Belangrijkste vakblad per sector
Nieuwe Oogst wordt in de akkerbouw (37,2%) en rundveesector (30,2%) beschouwd als belangrijkste vakblad. In de hokdiersector is dit Boerderij Magazine (23,0%) en in de tuinbouwsector is Bloemisterij (14,7%) het belangrijkste vakblad.


 

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist.